Ajándék a bélyegző mellé – Az értékesítési együttható

Szerző: | nov 25, 2008 | ajándék a bélyegző mellé, bélyegző, cégvezetés, hatékony irodai munka | 6 hozzászólás

Ajándék a bélyegző melléMelyik az a három tényező, amelyen az Ön cége értékesítéseinek hatékonysága áll vagy bukik?

Ismeri ezeket a kulcsfontosságú paramétereket?

Hogyan tudja befolyásolni ennek a három paraméternek az értékét?

Vagyis hogyan tud egy kis céges önismeret birtokában akár kétszeres, de legalább is az eddiginél jóval nagyobb hatékonysággal értékesíteni?

Ezt a blogot elsősorban azért írom, hogy a bélyegző mellé valami olyat is adhassak ajándékba Önnek, amivel pénzt is tud termelni — jóval több pénzt, mint amennyit a bélyegzőjére költött —, hatékonyabban tudja üzemeltetni a vállalkozását.

Az eddigiekkel ellentétben ma nem videót töltök fel, hanem egy prezentációt.

Miért? Nos, ez egy kísérlet — talán már megszokta, hogy gyakran kísérletezek —, a kísérlet célja pedig az, hogy megtudjam, melyik az Ön számára jobban használható forma: a videó vagy a prezentáció.

Ezt az anyagot szabadon le is töltheti — ennyivel mindenképp könnyebb kezelni, mint a videót —, és szabadon tovább is küldheti a letöltött fájlt, ha úgy érzi, hasznos volt a tartalma, és tud valakiről, akinek segíteni tudna vele.

Ne ijedjen meg, a harmadik dia után nagyon meg fog lepődni, de mire az anyag végére ér, már nem lesz miért aggódnia.

Nos, kíváncsi rá, hogy egy ezres skálán hány pontot kapna a cége, ha pontoznánk az értékesítés hatékonyságát? Akkor nézze meg a prezentációt!

Az ertekesitesi egyutthato

View SlideShare presentation or Upload your own. (tags: expressz belyegzo)

 

Készítettem egy hangfájlt is. Sajnos a prezentációval szinkronizált változat valamiért nem szeretne működni, ezért a hangfájlt külön mellékelem — hasznos kiegészítő lehet. Innen meghallgathatja, ha rákattint (a Media Player megnyitja). Szabadon letölthető (jobb klikk, mentés másként, 14Mb):

http://www.archive.org/download/AzrtkestsiEgytthat/az_ertekesitesi_egyutthato_64kb.mp3

Horváth Attila

Bélyegző Expressz
Minőségi bélyegzők, expressz gyorsasággal, garanciával!
1163 Budapest, Cziráki utca 26-32., Főépület, 1. emelet 115.

Telefon: 06 (1) 411 1212
Telefax: 06 (1) 411 1313
Nyitva tartás: (munkanapokon) 10 és 17 óra között

www.belyegzoexpressz.hu

6 hozzászólás

  1. Online Vállalkozó Klub

    Attila!

    Hiába vagy egy fejjel alacsonyabb, akkor is felnézek Rád! 🙂

    gratula!

  2. Zsolt a Teateraszról

    Szia Attila!

    Egy visszajelzés:

    Nem tudom, ki, hogy van vele, nekem napközben (is) az időből van a legkevesebb… ezért az oktató- vagy más érdekesnek tűnő anyagokat csak átfutom a monitoron és ha jónak ítélem letöltöm-printelem és hulladékidőben hallgatom vagy olvasom.

    Pont akartam írni, hgy milyen jó lenne hallgatni az anyagot és utána láttam, hogy megelőztél…

    Viszont nem találom a printelhető verziót, de lehet, hogy csak nem voltam elég figyelmes.

    Zsolt

  3. Veres Zoltán

    Szia Attila!

    Kiváló az anyag, sok érdeklődőd olvashatja,vagy hallgathatja haszonnal.

    Gratulálok!

    Veres Zoltán

  4. Richard

    Ismét egy ütős anyag :).

    Azonnal a gyakorlatban alkalmazható tanácsok amit ha helyesen csinálnak akkor bizony bevételnövekedést is eredményez – pont ezen dolgozok most a gyakorlatban és ismét kaptam néhány jó tippet!

    Ami nagy igazság és fel is hivod rá a figyelmet – meg kell valósítani a gyakorlatban a tanultakat.

    Az Időforrásból idéznék Doubravszky Györgytől egy mondatot ami valahogy így szólt – „Ha úgy élnénk ahogy tudjuk, hogy élnünk kéne illetve úgy csináljuk ahogy tudjuk, hogy csinálni kéne akkor 5 éven belül tuti Rockefellerek lennénk” 🙂

    Ez szerintem igaz az élet minden területére.

    Még egy kérdés – mennyi időbe került ezt az anyagot összedobni?

  5. Tóth Mária (Maya)

    Üdv Kedves Attila!

    Lenyűgöző! Köszönöm. Némely dolgot másképpen fogalmazok.

    Ön ezt írja: „ha nincs a vevőjének problémája”

    Megtudom, hogy mire van igénye, mire van szüksége. És azt szolgáltatom, de ha lehet kicsit jobban, mint ahogy elvárja.

    Az emberek azért szereznek meg maguknak valamit, mert hasznukra van az a dolog, vagyis jól akarnak járni. Ugye, aki az olcsóságot nézi, ő is „csak” jól akar járni, kevés pénzért.

    Amivel teljesen azonosulni tudok:

    Ön ezt írja „Nincs mese, jobbnak kell lenni”. Így van, de a szegény mókus honnan tudná, hogy hogyan legyen jobb? JÓ, NADE HOGYAN?

    Mert, ha már tudja, hogy jobbnak kell lennie, akkor azt is felfogta, hogy ez a dolog nagyrészt rajta múlik. Kivéve, amikor valaki egészen alászáll és azt gondolja minden rossz őmiatta van.

    Ismerek sok kisvállalkozót, aki úgy indult el a pályán (kisvállalkozók könyvelését végezte irodám sokévig) – hogy jobb akar lenni. De legalábbis jó.

    És megfigyeltem azt is, hogy nem tudták HOGYAN CSINÁLJÁK MEG.

    Több bukást láttam, mint amit elvártam volna :)) Ezért aztán csináltam „bukásgátlókat”.

    Az okos gondolatok ott vannak és a jószándék is. A kivitelezésbe csúszik be a HIBA. Na és mi az? Hogy lehet azt orvosolni? És hogy lehet a bukásból felállni?

    Az autókba építenek légzsákot, ami megvéd baleseteknél. Egy vállalkozás vezetőjét a „bukásgátlók” védhetik meg. Úgy is nevezhetném, hogy az „adminisztratív-jogi prevenció”.

    Ön is – felhasználva a mérnöki alaposságot – ezt teszi okos tanácsaival és ez nagyon dícséretes.

    ÜdvMy

  6. Bélyegző Expressz

    Üdv Mindenkinek!

    Gyorsan válaszolok mindenre, remélem, semmit nem felejtek ki. Praktikusan időrend szerint haladok — a hölgyektől elnézést kérek —, mert így lesz áttekinthetőbb.

    Online Vállalkozói Klub (azaz Juhász Attila, törzsgárda tag olvasó)— Köszönöm, és már töröm a fejem valami frappáns válaszon, de nem vagyok hozzá elég kreatív. 🙂

    Zsolt a Teateraszról — Kösz a visszajelzést, ez most egy érv a letölthető hang és a prezentáció mellett (meg e-mailben korábban már sokan jelezték, így egyelőre úgy tűnik, tényleg hasznos lehet). Printelhető verziót nem tudok adni, de az anyag letölthető, ha a prezentáció fölötti linkre kattintasz. Kérnek egy regsztrációt, de nem bántanak, nem küldenek spam-et, nyugodtan megadhatod az elérhetőségedet (a feltöltéshez is regisztrálnom kellett).

    Veres Zoltán – Köszönöm a visszajelzést!

    Richard – Köszönöm a véleményt! Doubravszky Gyurinak igaza van — vele szemben egyébként elfogult is vagyok, ráadásul Gyuri szerintem nem is ember, hanem egy ufó. Szeretném a negyedét tudni annak, amit ő tud. (Már dolgozom rajta.)

    Kérdezed, mennyi időbe került összedobni az anyagot.

    A prezentációt elkészíteni egyszerű volt, egy-két óra alatt begépeltem. A hangot is könnyű volt felvenni, aztán megvágtam diánként, de nem lehetett rendesen kezelni a hangosított változatot a megosztó oldalon (vagy még én nem vagyok elég képzett ehhez), így megpróbáltam ott fent meghangosítani. Azzal elmolyoltam egy órát, és úgy tűnt, sikerült, de ma nem sikerült valami a beillesztésnél. Szóval maga a prezentáció elkészítése nettó 2 óra volt, a technikai vacakolás meg további másfél nap. Sebaj, majd gyorsul ez, csak még vannak újdonságok a technika porondján.

    Kedves Maya!

    Elnézést kérek, hogy pont Önnek válaszolok utoljára, kérem, ne vegye udvariatlanságnak.

    Fontos tényező a probléma. Valóban igaz, hogy a vevőnek szüksége van valamire, de nem elhanyagolható, hogy amikor az ember fúrógépet vesz, nem fúrógépre van szüksége, hanem egy lyukra a falban. Ha téli gumit veszek, nem téli gumira van szükségem, hanem arra, hogy biztonságosan közlekedjek latyakos úton is.

    Ha csak arra koncentrálunk, hogy a vevőnek szüksége van valamire, és nem gondolunk a problémájára, akkor nem azokat az ügyfeleket kapjuk meg, akik egy jó erős fúrógépet szeretnének venni, ami a betonfalba is be tudja fúrni a 20 cm mély lyukat, és erre éveken át képes, tartós igénybevétel mellett is, hanem a T. Gazdaságos fúrógépet vásárlók hadát kell kiszolgálnunk diszkont áron, olyan géppel, aminek senki nem kérdezi a minőségét (de amikor elromlik, akkor a vevő becsapva érzi magát). Aki pedig komoly fúrógépet szeretne venni, el se talál hozzánk, mert neki egy specialistára van szüksége.

    Ugyanígy a téli guminál. Ha csak az a problémám, hogy téli gumira van szükségem, akkor elmegyek a hipermarketbe, megveszem a vietnámi csodaradiált 6500.- forintért, és ezzel a téli gumi kérdést kipipáltam. De ha domboldalon lakom, a gyerekem ott ül a hátsó ülésen (gyerekülés is mindenféle árfekvésben kapható!), akkor nekem az a problémám, hogy nekem olyan téli gumi kell, ami latyakban is felmegy a dombra, jeges úton, emelkedőn sem pörög ki, és nagyobb sebességnél is biztonságosan megáll.

    Ezért fontos a vevő problémáját is megkeresni. Sokkal kevesebb vevőt tudunk ezzel megcélozni, mintha mindnekinek mindent el akarnánk adni, de őket egyedül mi fogjuk tudni kiszolgálni, a tömeggyártók, tömegterméket forgalmazók nem. Ráadásul ezek a vevők pontosan érteni fogják, mi kerül többe a speciális termékben/szolgáltatásban, mint a gazdaságos tömegcikkben. És aban is biztosak lehetünk, hogy ha jól szolgáltuk ki őket, visszatérnek majd hozzánk.

    Horváth Attila