Átlagos termék átlagos embereknek – garantált bukás

Szerző: | máj 14, 2010 | marketing, otaku, seth godin | 3 hozzászólás

seth-godinSikeres értékesítő az, aki tudja, hogy egy termék sikere — sajnos — nem elsősorban attól függ, hogy milyen a termék maga, hanem attól, hogy magát az ötletet el tudja-e terjeszteni vagy sem.

Vagyis — ellentétben azzal, amit sokan hisznek — nem elég kitalálni a zseniális terméket vagy szolgáltatást. Nem elég a legjobbat gyártani, a legjobb szolgáltatást nyújtani. Ezzel a feladat nincs kipipálva — ez csak a kiindulóhelyzet.

Tehát a feladat ott kezdődik, ahol a legtöbben azt hiszik, hogy véget ér.

Be kell látni, hogy a hagyományos termékhirdetési eljárások már nem működnek. Hogyan tovább? És mi az az otaku?

Seth Godin arról beszél, hogy amit nem tudunk divatba hozni, azt el sem fogjuk tudni adni. Nagyon fontos megérteni, hogy sem a cégünk, sem a termékünk, sem a hirdetésünk, sem mi magunk nem érdekeljük a piacunkat.

Azaz mindenki kudarcra van ítélve, aki a fentiekre építette a stratégiáját.

Mi akkor a teendő?

Megtudja ebből a videóból.

Így állíthatja be a magyar feliratot:

magyar-felirat

Kattintson a lejátszón a „View subtitle” feliratra, majd válassza ki a magyar („Hungarian”) feliratot a kattintásra legördülő menüből.

 

 

A kulcsmondat tehát ez: figyelemreméltónak kell lenni. Ez az első számú szabály.

Nem a kiválóság helyett kell figyelemreméltónak lenni, hanem egyszerre kell kiválónak lenni és olyannak, akire érdemes odafigyelni.

Mindenekelőtt tudnia kell, hogy ki az, akinek meg kell szereznie a figyelmét.

Ön hogyan csinálja?

Ha nincs ötlete, nem kell kétségbeesnie. Hamarosan újabb ötletekkel jelentkezem, és néhány nagyon okos szakértővel már dolgozunk egy atomvillanásnyi megoldáson mindazoknak, akik — de erről hamarosan többet mondok.

Addig is törje a fejét, hogy az Ön termékével, szolgáltatásával kapcsolatban mi lehetne az otaku.

(A fotó forrása: https://sethgodin.typepad.com/ )
Horváth Attila

Bélyegző Expressz
Minőségi bélyegzők, expressz gyorsasággal, garanciával!
1163 Budapest, Cziráki utca 26-32., Főépület, 1. emelet 115.

Telefon: 06 (1) 411 1212
Telefax: 06 (1) 411 1313
Nyitva tartás: (munkanapokon) 10 és 17 óra között

www.belyegzoexpressz.hu

3 hozzászólás

  1. Wolf Gábor

    Baromi érzékletes az angol szó: remarkable – de magyarul is jó: említésre méltó.

    REKLÁM:
    Janata Kriszta kolléganőm a „Referencia Marketing Generátor” tréningen pont ezt tanítja!
    REKLÁM VÉGE.

    Az aha pillanat akkor jön el, amikor egy vállalkozó először tudja kívülről látni a cégét, és rájön, hogy amíg belülről „ez az egyetlen kedves cégem”, addig kívülről sem a cég, sem a portéka nem érdekes.

    Sajna a legtöbb cég, a legtöbb portéka egyszerűen nem érdekes. Ha a Tiéd az, mázlista!

    Ha a Tiéd nem az, akkor nincs más lehetőséged: VALAMIVEL említésre méltóvá kell tenned, mint Attila a Bélyegzőexpresszt.

  2. Nagy Péter

    Köszönöm szépen a tippet.
    Ilyen embertől bármikor elolvasok egy-két könyvet.
    Rá is kerestem a Bookline-on:
    http://bit.ly/9Cz1yx

    Köszönöm szépen

    Péter